Neemt AG2R na drie decennia afscheid van de wielersport? Daar lijkt het althans op. De Franse wielerploeg heeft al een verrassende vervangende sponsor op het oog.
De Franse verzekeraar AG2R is al sinds 1998 een vaste waarde in het peloton. Dat is langer dan bij Quick-Step, producent van kwaliteitsvloeren. Ze zijn al 27 jaar hoofdsponsor van de ploeg die nu Decathlon AG2R La Mondiale heet. Met Romain Bardet grepen ze in 2016 naast Tourwinst.
De Franse krant Le Télégramme schrijft nu dat AG2R bezig is aan haar laatste jaar als sponsor van Decathlon AG2R La Mondiale. Maar financiële zorgen hoeven ze zich zeker niet te maken, want er staat al een opvolger klaar. (lees verder onder de advertentie)
Cosmeticagigant
L'Oréal zou vanaf 2026 instappen als hoofdsponsor. Het beursgenoteerde bedrijf is een wereldberoemd merk, actief in de cosmetica en schoonheidsverzorging. Het hoofdkantoor ligt in Clichy, nabij Parijs. De ploeg blijft dus haar Franse roots behouden.
Kapitaalinjectie
Le Télégramme wist ook nog te melden dat de ploeg dankzij de komst van L'Oréal kan rekenen op een flinke kapitaalinjectie. Decathlon, dat ook heel wat centen investeert, blijft sowieso sponsoren.