Na de infectie en het forfait voor de Tour: Wout van Aert heeft groot nieuws!

Nieuws
door Wesley
maandag, 22 juni 2026 om 20:43
Schermopname_22-6-2026_204226_www.youtube.com
Wout van Aert heeft voorzichtig de fiets opnieuw opgepakt na zijn ziekenhuisopname. Nog geen week nadat hij werd behandeld voor een ernstige bacteriële infectie aan zijn elleboog, werkte hij zondag zijn eerste training af.
Op Strava omschreef hij het zelf als “een eerste poging om mijn stuur weer vast te houden”. De renner van Visma | Lease a Bike reed bijna 68 kilometer aan ruim 30 kilometer per uur gemiddeld. De rit was niet zomaar een training, maar een groepsrit ten voordele van Oliva Fund. Die Kempische organisatie zet zich in voor kinderen met kanker.

Belangrijke stap richting herstel

Voor Van Aert betekende het vooral een eerste belangrijke stap in zijn herstel. De voorbije dagen stonden volledig in het teken van genezen en voorzichtig opnieuw opbouwen. Zijn Tourdeelname moest hij eerder al schrappen door de ontsteking aan zijn elleboog. De wond raakte tijdens een koers bacterieel geïnfecteerd en werd zo ernstig dat een ziekenhuisopname nodig was.
Volgens performance manager Mathieu Heijboer moest de wonde operatief worden schoongemaakt. Er werd zelfs gevreesd voor sepsis, waardoor de ploeg geen enkel risico wilde nemen.

WK als doel

Dat Van Aert nu alweer enkele uren op de fiets kon zitten, is een positief signaal. Een rentree in competitie is voorlopig nog niet aan de orde, want volledig herstellen blijft de prioriteit. Door het missen van de Tour verschuift de blik mogelijk naar doelen later in het seizoen, zoals het WK. Voorlopig telt vooral dat zijn gezondheid opnieuw de goede richting uitgaat. (afbeelding: screen grab YouTube)

VOLGTIP : het laatste en interessantste koersnieuws elke dag op je scherm

Zin in nog veel meer interessant en exclusief nieuws over de koers? Ga dan snel onze nieuwe groep 'KOERSPRAAT' volgen op Facebook. Het beste koersnieuws vind je hier.
loading

Loading