Van der Poel heeft bizarre reactie na tweede plek in tijdrit na Pogacar — fans reageren meteen

Nieuws
door Wesley
maandag, 22 juni 2026 om 11:33
Schermopname_22-6-2026_113243_www.youtube.com
Mathieu van der Poel kwam zaterdag bijzonder dicht bij zijn eerste tijdritzege als prof. In de Ronde van Zwitserland moest hij uiteindelijk met amper 31 honderdsten van een seconde buigen voor Tadej Pogacar.
Zo’n minimaal verschil blijft hangen, en dat liet Van der Poel een dag later ook merken. Op Instagram reageerde hij met de nodige zelfspot. Pogacar had op Instagram enkele foto’s gedeeld van zijn tijdrit in de gele trui.

"Extra wattages"

Daarbij schreef hij dat het een goede dag was en dat Urška hem “wat extra wattages” had gegeven. Daarmee verwees hij naar zijn verloofde Urška Žigart, die eerder zwaar ten val kwam in de vrouwenwedstrijd en met een gebroken kaak naar het ziekenhuis moest. Pogacar reed dus met haar in gedachten.
Voor Van der Poel waren die extra wattages net iets minder goed nieuws. De Nederlander was op een haar na de snelste, maar zag zijn droom van een eerste profzege in een tijdrit alsnog uiteenspatten. Zijn reactie onder de post van Pogacar was dan ook veelzeggend. Met een GIF maakte hij duidelijk dat het nipte verlies hem nog niet helemaal losliet.

"Meest trieste mens ter wereld"

Wielerfans konden de humor van Van der Poel wel smaken. Sommigen grapten dat hij de meest trieste mens ter wereld moest zijn, terwijl anderen hem opnieuw de “GOAT” noemden. Zelf benadrukte hij na de rit al dat hij vooral tevreden mocht zijn met zijn prestatie. Zijn reactie op sociale media bewijst dat hij het verlies met humor weet te relativeren.

VOLGTIP : het laatste en interessantste koersnieuws elke dag op je scherm

Zin in nog veel meer interessant en exclusief nieuws over de koers? Ga dan snel onze nieuwe groep 'KOERSPRAAT' volgen op Facebook. Het beste koersnieuws vind je hier.
loading

Loading